Driftavtal – värme på dina villkor
Fjärrvärme är marknadens mest pålitliga värmekälla med en otroligt hög leveranssäkerhet men fjärrvärmecentralen består trots allt av en mängd tekniska komponenter som behöver ses över och underhållas.
Med våra tilläggstjänster spar ni tid och ni kan tryggt lämna drift och underhåll till oss på Mälarenergi. Självklart finns vi till för er dygnet runt om ni skulle behöva hjälp med er anläggning. Vi erbjuder värme på era villkor helt enkelt!
Vilket driftavtal skulle passa bäst för just ert företag eller er bostadsrättsförening?
Brons - service och tillsyn
Bronsavtalet är till för dig som inte är i behov av kontinuerlig service, hjälp med administration eller övervakning från oss. Avtalet innehåller tillsyn och statusåterkoppling, vilket innebär att vi ser över din värmecentral och dess tekniska utrusning. Självklart finns vi även till för dig dygnet runt om fel skulle uppstå i din anläggning.
Detta ingår:
- Mitt Mälarenergi – en webbaserad portal för uppföljning av din energianvändning samt fakturor.
- Tillsyn med statusåterkoppling.
- Ett akutbesök per år till reducerat pris (kan användas både dag- och jourtid).
- Rapport en gång/år med åtgärdsförslag på din anläggning.
Silver - drift och underhåll
Silveravtalet är till för dig som vill ha en kontinuerlig driftövervakning av dina anläggningar vilket möjliggörs genom att vi kopplar upp din central mot våra system. Detta medför också att anläggningen kan optimeras på distans för bästa möjliga driftsekonomi. Vår centrala driftövervakning skapar hög leveranssäkerhet och självklart finns vi till hands dygnet runt, året runt.
Silveravtalet ger även möjlighet till årlig uppföljning med kundansvarig samt att du får en kontinuerlig kontakt med din personliga drifttekniker.
Detta ingår:
- Allt som ingår i Brons
- Personlig drifttekniker
- Driftövervakning
- Optimering
- Uppföljning med kundansvarig. Här får du rapport med energistatistik, värmekostnader, information om anläggningen, det utförda arbetet samt förslag till förbättringar.
Guld - drift och underhåll med garanti
Med Guld får du en helhetslösning som passar dig som inte vill sköta drift och underhåll av dina tekniska installationer för värmelösning. Här tar vi ansvar för värmelösningen och optimerar dina system på bästa sätt.
Du behöver aldrig oroa dig då vi garanterar underhållet och driften samt att du ständigt kan komma i kontakt med vår driftcentral, dygnet runt och året runt. Liksom Avtal Silver så har du även här möjlighet till årlig uppföljning med kundansvarig samt en dedikerad drifttekniker som lär sig just din anläggning.
Detta ingår:
- Allt som ingår i Silver
- Underhållsgaranti. Mälarenergi står för inventering, investeringar och åtgärder kopplat till förebyggande underhåll.
- Driftgaranti. Mälarenergi står för samtliga investeringar och åtgärder vid ev. fel eller avbrott.
- Jour/Beredskap
- Uppföljning med kundansvarig. Här får du rapport med energistatistik, värmekostnader, information om anläggningen, det utförda arbetet samt förslag till förbättringar.
Kontakta oss för dialog och offert!
Vilket driftavtal skulle passa ert företag eller er bostadsrättsförening? Skicka en intresseanmälan via formuläret så återkommer vi till dig för en vidare diskussion och offert.